vineri, 25 septembrie 2015

Bacteria ascunsa , dusmanul kilogramelor mele !

      Ei da , poate unii si-ar dori sa fie slabi , insa  nu asa de slabi . 
       Dar sa va povestesc ! Bacteria asta , care pe mine ma face  "scandura de gard " este una foarte cunoscuta  ca denumire , insa probabil mai putin cunoscuta , in ceea ce priveste felul cum actioneaza , dar mai ales ,cum o tinem noi la purtator ani si ani la rand . Si daca mai avem si-o fiere lenesa sau strangulata (cum am eu) , plus factori de stres externi , dar si un fond genetic (tata a avut ulcer),  ei , esti la  un pas de cancer . Nu , nu exagerez  ! Slava Cerului , la mine inca nu s-a confirmat acest diagnostic (astept inca rezultatul biobsiilor),  insa acolo e cel mai grav unde se poate ajunge .  Despre cine-i vorba ?! .... Despre prea incantatoarea si super secretoasa  Helicobacter Pylori ( H.P.)!
   Dupa ce-am ajuns acasa , cu diagnosticul in mana , am cautat pe net , sa vad simptomele , iar scaderea in greutate a fost una dintre ele . Balonarea , senzatia de satietate precoce , uneori urmata de greata , sunt alte stari , care nu te prea duc cu gandul, ca  o bacterie poate sa ti le provoace . Te gandesti ca ai mancat pe foame , pe fuga , sau ceva ce nu ti-a priit ,ori poate fierea-ti da batai de cap, dar nu te duci cu gandul o clipa, ca ai ceva in stomac , pe care-o porti (poate) inca din copilarie , si care  cumulat cu alti factori , se acutizeaza in timp si poti ajunge , in cel mai fericit  caz , la o gastrita cronica . 
    Si cand te  mai gandesti (iar) , ca se depisteaza printr-o simpla analiza la   "treaba aia mare"  sau  in sange (desi cea de la sange , am inteles ca " poate fi utilă, dar din nefericire testul rămâne pozitiv după multe luni de la eradicarea bacteriei Helicobacter Pylori şi de aceea este dificil de utilizat" - sursa aici)  ,parca nici nu-ti vine sa crezi , cum de nu i-a dat in cap medicului , sa o puna pe lista de investigatii de laborator?!? Pe langa Candida , care face la fel de multe ravagii , atunci cand iese din parametrii ei normali , H. P. omoara anual un numar egal de oameni precum accidentele rutiere (sursa acestei ultime informatii aici
    Ce o provoaca ? Murdaria , apa contaminata ,  mancatul la restaurante sau cantine cu igiena precara etc .  De retinut faptul ca , o data intrata in organism , este usor intretinuta (sursa aici) de acidul acetil salicilic (aspirina) şi antiinflamatoare (antiinflamatoare nesteroidiene  - unele recomandate chiar la copilasi) . Vin acum si intreb , oare cator  pacienti , carora le sunt prescrise antiinflamatoare , le sunt MAI INTAI prescrise investigatii de laborator pentru H.P. ????....
     Cel mai important este insa, ca eu (posibil) sa o fi transmis si Dianei , asa ca va trebui si ea investigata ! Ramane de vazut acum cum voi tolera tratamentul indicat (antibiotice specifice timp de 7 zile) si apoi ce va veni, in urma rezultatelor de la biopsi. 
    Desi este stiut faptul ca, acest tratament  te scapa de prezenta bacteriei ACUM , dar poti lua oricand iar H.P. , am sa incerc ,  sa introduc in alimentatie cat mai multe ceaiuri si produse care anihileaza cat de cat acest " musafir nepoftit ".
     Multa sanatate va doresc , dragii mei dragi !
     
       
  

11 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Da ! Astept si celelalte raspunsuri , si-oi vedea ! Investigatiile continua , caci , se pare , a venit vremea lor . Imbratisari Laura !

      Ștergere
  2. Mulla sanatate,capul sus,totul va iesi bine!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Carmen , multumesc ! Mergem cu incredere inainte ! Pupici dulci , tie si frumusetei tale !

      Ștergere
  3. Mulla sanatate !
    POTI sa treci cu bine si peste asta .
    rodica

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Luiza ! Zile cu liniste si sanatate si tie !

    RăspundețiȘtergere
  5. Insanatosire grabnica!
    Eu am descoperit-o la 24 ani, dupa ce mi-a provocat si ulcer. Tratamentul nu a fost usor dar l-am tinut (la cata durere si greata indurasem inainte, tratamentul a fost nimic) iar efectul a fost extraordinar.
    Acum am 10kg in plus (parca as vrea sa dau jos 5 :D ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei , asta mi-e nelamurirea : e un tratament , o data si gata , sau mai trebuie repetat ?! ...Sincer , nu simt nici o schimbare ...! Peste 6 saptamani trebuie sa refac analize ! Oi vedea ! Imbratisari , draga Femeie si multumesc !

      Ștergere
    2. eu am tinut o singura data. A fost eficient, in cateva zile s-a vazut imbunatatire! La mine insa testul a fost facut prin biopsie cu proba din stomac, celelalte teste au o precizie mai mica. In plus, aceasta bacterie se asociaza cu alte probleme; adicalea multa lume vine in contact cu ea dar anumite persoane fac 'infectia', si se leaga si de starea psihica, functionarea ficatului etc. (eu am un ficat...cum sa ii zic, mai lenes, si o forma specifica a stomacului, asa ca am nevoie de o conduita alimentara echilibrata: 3 mese pe zi, nu mese grele, daca mi-a picat ceva greu revin la legume si fructe, am ceaiurile mele etc. )
      Whatever, la mine a dus la ulcer si nu stiu cat de nasol era cu bacteria, dar cu ulcer de 3 ori (la endoscopie aveam 2 cicatrici si o rana deschisa) restul mi s-a parut parfum.

      Ștergere
    3. Da si eu tot o singura data am luat tratament si tot prin endoscopie au ajuns si la mine .De fapt a fost endo-colonoscopie si-au gasit si ulcer .La mine fierea e cea strangulata , insa DA , starea psihica are un mare impact! Cu ceaiuri( musetel in primul rand) si sucuri care reduc aciditatea gastrica , ma tratez si eu ! Sper sa mearga ! ...Eu tocmai i-am facut analize de sange Dianei , si am cerut si HP ...A IESIT POZITIV ! Urmeaza sa vedem ce vom face ! Te imbratisez cu drag si-ti doresc multa sanatate !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Totalul afișărilor de pagină