sâmbătă, 6 decembrie 2014

De Mos Nicolae !

sursa google
      La multi ani dragilor , cei care astazi va sarbatoriti ziua numelui . Sa aveti parte de tot binele din lume si multa sanatate .
      Si pe la noi a trecut mosul , desi ne-am asteptat sa aduca  o nuielusa , a venit cu niste cadouri interesante.






  Mi-a placut tare mult aceasta povestioara gasita  pe Didactic.ro , pentru care multumesc .

      
"  POVESTEA SFANTULUI NICOLAE





Este iarna. Afara este ger, dar copiilor nu le pasa. In casuta este cald si bine, patul este pregatit pentru culcare, iar ghetutele asteapta cuminti dupa usa. Este vremea cand Mos Nicolae vine la geamuri si vede toti copiii care dorm si sunt cuminti. Atunci, Mosul lasa in ghetute daruri de tot felul, turta dulce, jucarii si tot ce-si mai doresc copilasii cei cuminti.

Se spune ca ar fi frate cu Mos Craciun, dar, spre deosebire de acesta, Mosul Nicolae nu se arata niciodata si nimeni nu l-a vazut.

Iar povestea darurilor puse in ghetute vine de demult si ne aminteste povestea adevarata si plina de tristete si durere a celor trei fete sarmane.

Casa in care traiau cele trei surori harnice si credincioase era mai mult decat saraca. Tatal planuia sa-si vanda fetele pentru a scapa de blestemul saraciei. Lacrimile si plansul fetelor nu l-a induplecat pe tatal cu inima de piatra.

Sfantul Nicolae a aflat de suferinta fetelor si a strecorat tiptil in odaia

acestora trei pungi cu bani de aur, care sa alunge saracia si sa aduca liniste si bunastare celor trei fete harnice si cuminti. Una din pungile cu bani s-ar fi oprit intr-o gheata pusa la uscat langa soba. De atunci vine obiceiul de a lasa ghetutele la usa sau langa soba pentru daruri in seara de Mos Nicolae.

In schimbul darurilor, copiii trebuie sa fie cuminti, sa se roage, sa-si iubeasca parintii si sa fie milosi asa cum este Sfantul Nicolae, care ii mangaie si ii ajuta pe cei necajiti.

Nuiaua simbolizeaza toiagul Sfantului Ierarh Nicolae. Copiii care primesc in ghetute o nuielusa isi voa aduce aminte ca au gresit si se vor indrepta. Parintii nu pun nuiaua pe pielea celor neastamparati, ci o atarna in cui si doar o arata cu degetul, pentru a-i potoli pe cei nazdravani.

Se zice ca Mosul Nicolae este un batran cu barba alba ca de omat. Si poate Mosul sa aduca ninsoarea buna pentru saniuta, doar scututrandu-si barba alba. Si atunci mii de stelute argintii cad pe pamant acoperindu-l cu o plapuma alba si curata.

In asta seara, Mosul Nicolae va trece si pe aici cu un cal alb si doi saci, unul cu daruri si altul cu nuieluse. Dar voi, copii, ati fost cuminti?

Text adaptat dupa ,, Sfantul Nicolae – cel care lumineaza inceputul lui Decembrie,, Autori: Gabriela Barbu, Mihaela Alexandru, Iuliana Rosioru, Editura Callas Print Mangalia, 2006

BOTEZATU GEORGETA "     
Sa aveti un decembrie magic !!!!!!!!!!!                                          

4 comentarii:

  1. Ce-mi place mosul care se plimba pe foaia ta:). La noi chiar a adus o nuielusa:) pentru ca se astepta Ilinca asa ca i-am indeplinit asteptarile si cadouri:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Anca ! E un dar de la cel care m-a invatat ,cum sa-mi fac acest blog , o persoana deosebita care m-a surprins mereu intr-un mod placut .Pe blogul de creatie am un bradut ! Si noi ne gandisem serios la nuielusa , dar ne-am sfatuit , si am decis ca toate razvratirile sunt si din cauza multelor schimbari din viata ei , schimbari de care ne facem vinovati . Speram sa treaca si sa ne bucuram de traditie la anul ce vine . Pupici dragele mele dragi !

      Ștergere
  2. Sa va bucurati de daruri!o sa-i citesc si eu povestioara fetitei mele pe 19 pentru ca atunci vine mosul la noi:)... tinem sarbatorile pe stil vechi.Imi place blogul tau si chiar intr-o seara cautam adresa ta de e-mail sa-ti cer cateva sfaturi ca sa pot sa-mi organizez si eu blogul asa cum trebuie.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru urare ,asemenea si voua,si ma bucur ca ti-a placut povestioara .Cat despre blog,as vrea sa te pot ajuta , insa eu la randu-mi , am un ajutor pentru partea tehnica , sa spun asa , restul e doar intuitie si in functie de spatiul pe care mi-l permite sablonul. Adresa mea este gabydudi@yahoo.com , insa sincer nu stiu nici eu prea multe .
      Uite vezi , tocmai ai descoperit un minus al blogului meu , si anume lipsa adresei , si sunt sigura ca un ochi cu mai multa experienta in blogosfera , gaseste foarte multe lipsuri .
      Multumesc pentru vizita si aprecieri ( pe care nu le merit , dar e opinia ta si o respect ), multumesc deci si te mai astept in casuta mea !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Totalul afișărilor de pagină